Home / Comunicat 3

Comunicat 3

Prima dată în calendarul UCI, la

”Prima Evadare” s-au înscris,

cu toate problemele create de vreme, peste 2.500 de ciclişti

 
Aflată sub semnul cifrei 8 (desfăşurată duminică 8 mai, a opta ediţie și peste 8.000 de euro fond de premiere), “Prima Evadare” din acest an nu va rămâne în amintire doar pentru că a fost prima ediţie înscrisă în calendarul Uniunii Cicliste Internaţionale (UCI), că s-a creat pentru prima dată categoria Elite Feminin, că marele premiu al tombolei a fost un scuter Yamaha NMAX, că s-a acordat în premieră un premiu înainte de concurs o bicicletă Merida sau premii chiar şi spectatorilor, ci în primul rând pentru că vremea ploioasă din săptămânile premergătoare competiţiei i-a pus la încercare pe toţi: concurenţi, susţinători sau organizatori. Toţi aceştia au demonstrat că în viaţă şi în sport este nevoie de tărie de caracter, apoi s-au bucurat de eveniment şi s-au distrat, iar cei care n-au participat nu vor putea spune peste ani că au luat parte la o ediţie grea, memorabilă!13227760_10154198442985990_7471228140316476923_o

Lupta pentru câştigarea cursei a fost asemănătoare cu cea de anul trecut, dar mult mai spectaculoasă şi nu doar datorită traseului mai tehnic. Cu o echipă puternică şi numeroasă, Dinamo-BikeXpert a controlat cursa cu trei oameni (Ede Molnar, Alexandru Stancu şi Attila Madaras). Aşa cum au declarat la final, ei au primit o replică neaşteptat de puternică din partea bulgarului Aleksandar Aleksiev (Nessebar-Shockblaze), care a avut o evadare împreună cu Attila Madaras la jumătatea cursei. Aleksiev s-a clasat în final pe locul 3, după ce a făcut pană la traversarea ultimei căi ferate, cu un kilometru înainte de sosire. Învingătorul-surpriză a fost Ede Molnar (20 de ani), proaspătul campion naţional la XCE (Cross Country Eliminator). Ca şi în 2015, al doilea a ajuns Alexandru Stancu. Probabil el a fost cel care a muncit cel mai mult la anularea atacului și evadării lui Aleksiev și Madaras. Atacul lui Madaras a fost o tactică de echipă sau, cel mai probabil, un atac rebel ce viza victoria și a decimat plutonul compact de favoriți înainte de Palatul Ghica. Tot în această zonă, Tudor Oprea (Scott Geiger) a făcut pană și a primit imediat o roată de la un coleg de echipă.
Viteza medie cu care plutonul fruntaş a rulat a fost de peste 23 km/h, iar timpul învingătorului a fost asemănător cu cel al câştigătorului din 2011, ediţie de referinţă a “Primei Evadări” privind condiţiile atmosferice neprielnice.

La feminin, câştigătoarea ultimelor două ediţii, Irina Dumitru (BikeXpert), a concurat răcită şi a abandonat Prima evadare 2016 startcursa. Același lucru a făcut și Beata Adrienne Piringer (Giant), care a alunecat pe șosea si s-a accidentat uşor. S-a impus sportiva ucrainiană Krystina Konvisarova (Ghost), pe locul doi sosind Adriana Ceauşescu (Steaua-Sport Guru-BCR), care urcă o poziţie faţă de anul trecut. Podiumul a fost completat de bulgăroaica Aneliya Karagyozyan (Ilchov Bair), o prezenţă obişnuită în concurs. La Feminin Open în urma abandonurilor câtorva favorite, printre care și Suzanne Hilbert (NoMad Merida CST), s-a impus Ana-Maria Estera Coteaţă (Sport Guru-BCR), cu 26 de minute avans faţă de următoarea clasată.

Cu 6 sportivi în primii 30 de clasaţi, clubul NoMad Merida CST a reuşit să-şi adjudece fără probleme două categorii prin Marian Marin (30-39 de ani) şi, la fel ca anul trecut, Timotei Păcurar (20-29 de ani).

Ca şi în 2015, un rezultat deosebit a reuşit Attila Málnási (Dinamo-BikeXpert). Învingător pentru a doua oară consecutiv la categoria sub 19 ani, el a fost primul sportiv sosit după cicliştii de la Elite masculin.

Levente Gyorgy şi-a ridicat şi mai sus recordul privind cele mai multe curse câştigate de un rider la “Prima Evadare”, 6, el învingând de fiecare dată de când a fost introdusă această grupă de vârstă în concurs (40-49 de ani). Ştefan Morcov (BikeXpert), îi calcă pe urme cu încă o victorie, a cincea, la Ciclocros.

Giorgios Giorgiadis, antrenorul reînfiinţatei secţii de ciclism a clubului Steaua, a câştigat pentru a doua oară consecutiv la peste 50 de ani. Pe locul al treilea a sosit, Steven van Groningen (CEO Raiffeisen Bank), participant la 6 ediţii.Prima Evadare 2016

Trei categorii de familie au avut aceiaşi învingători ca şi în 2015: la cupluri, Daniela Negulescu şi Severian Craiu, la Familie 4-8 ani, Mihai şi Dragoş Brînză, iar la Familie 9-14 ani, rudă şi copil, Alin şi Tedi Toader. Demn de subliniat este timpul copiilor: două ore şi 20 de minute pentru părinte şi fiu şi o oră şi jumătate pentru copil şi rudă!

Învingători şi ei doi ani la rând, la categoria Familie 9-14 ani, George şi Andrei Porumb au concurat la această ediţie la Tandem. Au câştigat şi aici, parcurgând traseul în 6 ore. Noii campioni la “Prima Evadare” la Familie 9-14 ani, sunt Victor Alexandru şi Mihai Aron, clasaţi pe locul 11 acum un an, care acum au ajuns la sosire după două ore!

Din cauza problemelor create de vreme şi pentru a nu-i pune în pericol pe micii competitori, organizatorii au decis în mod excepţional ca, pentru ei, traseul din acest an să fie mai scurt. Totuşi, el a fost de 22 de kilometri, copiii având ca punct de finiş un obiectiv istoric, Palatul Ghica.

Competiția a beneficiat de deschizători de traseu pe motociclete endure: vedeta tv Dani Oţil şi Julian Răduţă, multiplu campion naţional la motocros, care anul trecut a participat la “Prima Evadare” pe bicicletă și care știe fiecare centimetru de traseu. Cei doi s-au declarat impresionaţi de organizare, calitatea traseului şi lupta de la vârful competiţiei.zen

Ca în fiecare an la încheierea evenimentului, sportivii, suporterii sau pasionaţii de ciclism sau fotografie se delectează cu imagini deosebite, care participă la cel mai mare concurs de fotografie din România dedicat unei curse de ciclism. La “Concursul Foto” sunt 5 categorii, cu câte 3 premii la fiecare, constând în bani şi accesorii de specialitate, fondul total fiind de 6.600 de lei.

Confruntată cu capriciile vremii, echipa de organizare a creat şi testat mai multe variante de concurs timp de cateva săptămâni, chiar dacă a plouat aproape în fiecare zi. S-a optat în final pentru versiunea clasică, eliminându-se porțiunea mai riscantă de șosea și readucându-se în traseu partea de câmp care s-a refăcut mult mai bine în ultima zi decât partea de pădure care nu putea fi ocolită. În scurtele perioade fără ploaie s-au făcut lucrări de curățare și pietruire a traseului, mai ales în prima parte, unde plutonul rulează mai compact. “A fost mai greu ca în oricare an ploios. Am încercat să transformăm această cursă de mud race într-o experienţă dură, dar acceptabilă pentru cei pasionaţi de acest gen de competiţie. Ne-am gândit și la cei mai puțin pregătiți și obișnuiți cu un concurs ușor. Dar practic din cauza ploilor nu aveam cum să evităm noroiul decât dacă făceam un concurs de șosea. Tot ce am putut face a fost să informăm sincer, în fiecare moment, despre starea traseului și să publicăm sfaturi și recomandări pentru abordarea cursei”, a declarat Daniel Sărdan, coordonatorul echipei de organizare de la “Prima Evadare”.

Timp de 3 săptămâni s-au efectuat lucrări de nivelare, curăţire, marcare şi pietruire a traseului clasic şi a celor de rezervă, s-au construit podeţe pentru a se facilita trecerile şi chiar s-a pus mochetă pe unele porţiuni dificile de drum, pentru a nu se periclita integritatea participanţilor. De asemenea, bălţile au fost drenate, iar pompe speciale au scos apa din zonele inundate. Pentru siguranţa cicliştilor au existat, ca şi la competiţiile asemănătoare, limite de timp în punctele intermediare de pe traseu, iar cei care le-au depăşit au fost rugaţi să predea cipul de concurs. Aceste măsuri şi-au dovedit eficienţa, dovadă fiind faptul că n-a existat niciun accident grav.

Pentru a veni şi mai mult în sprijinul participanţilor, organizatorii au creat mai multe puncte de alimentare, prim ajutor şi masaj, iar pe traseu au existat mai multe echipe de intervenţie și service pregătite cu urechi pentru schimbătoare, lanțuri, camere de rezervă sau ulei de lanț. La finiş, pe lângă garderobă, au fost mai multe duşuri pentru concurenţi şi mai multe spălătoare Karcher pentru bicicletele lor. Cicliştii au fost încurajaţi şi sprijiniţi pe tot traseul, iar la sosire au fost întâmpinaţi cu aplauze, fumigene şi confetti, medalii, diplome şi tricouri, corturi încălzite, mâncare, ceaiuri şi premii la tombolă. Ca şi în trecut, fiecare concurent a primit un scurt film în care este eroul principal, dar şi timpii intermediari, informări şi analize ale evoluţiei din timpul cursei. Iar ca o premieră, fiecare participant a beneficiat de un album foto personal, cu imagini de la înscriere, de la start, de pe traseu şi de la finalul cursei. Concursul a fost transmis live pe ecranele de la finiș, pe Facebook si pe postul tv sport.ro

Poate pentru mulţi concurenţi, “Prima Evadare” din acest an a fost o experienţă neaşteptată și nu toată lumea a reușit să termine cursa. Însă sportul şi competiţia înseamnă în primul rând o luptă cu tine însuţi, cu oboseala şi timpul. O luptă care te întăreşte şi te face mai puternic. Iar acest concurs s-a născut din dorinţa de a scoate cât mai multe persoane din zona lor de confort pentru a face sport în natură. Fiecare din cele 8 ediţii ale “Primei Evadări” au însemnat concursuri diferite, noi provocări și o experienţă din care au învăţat toţi cei care au luat parte la această pasionantă aventură: participanţi, spectatori, fotografi, cameramani, autorități, sponsori, voluntari şi organizatori.

An de an, “Prima Evadare”, cel mai mare maraton de ciclism cross-country din sud-estul Europei şi cel mai popular concurs de acest gen din România, îşi propune să promoveze un stil de viaţă sănătos, atragând atenţia asupra posibilităţii de a face mişcare pe traseele din pădurile din nordul Bucureştiului şi accentuând importanţa curăţirii şi ecologizării lacurilor şi lizierelor de pădure. De altfel, unul din proiectele generate de organizatori, la începutul acestui an, este integrarea pădurilor prin care trece traseul într-o zonă protejată, așa încât să nu mai fie expuse tăierilor masive.

Organizatorii sunt implicați și în elaborarea unei Hotărâri de Guvern, împreună cu alte organizații, pentru marcarea și omologarea permanentă a traseelor de bicicletă și integrarea lor în legislație, în acest moment fiind un vid legislativ în domeniu.

Evenimentul a fost organizat de Clubul NoMad Multisport şi s-a bucurat de parteneri entuziaști, precum Renault, BCR, Merida, CST, Mega Image, Motodynamics – importator oficial Yamaha, Ciuc, Hotel Caro şi SiS.

Pentru detalii suplimentare puteţi accesa www.primaevadare.ro.
Contact:
Doina Țiței, Clubul Sportiv NoMad Multisport
E-mail: info@nomadmultisport.ro

Powered by Dragonballsuper Youtube Download animeshow