Home / Sfaturi

Sfaturi

 Instrucțiuni pentru începători

Echipament necesar recomandat:
    • Bicicleta în stare bună de funcționare, unsă și setată pe dimensiunile concurentului (EX: nivelul șeii ajustat corespunzător fără să fie lăsată prea jos „cool style de oraș” sau ridicată prea sus); Trebuie sa ai piciorul drept cand stai pe sa cu calcaiul pe pedala sau usor flexat cand stai cu varful pe pedala.
    • Este de preferat ca bicicleta să aibă suport sau si mai bine mai multe suporturi pentru bidoanele cu apă. E mult mai comod;
Sfaturi pentru biciclistii care participa la concursuri de MTB Prima Evadare
numar concurs prima evadare
  • Bidonul sau bidoanele pentru apă să fie cu un capac sport pentru hidratare rapidă și ușoară;
  • Daca ai 2 bidoane unul il poti avea cu apa si celalalt cu multiminerale/vitamine.
    Scule: imbusuri, leviere, petice, cameră, pompă poate si ureche de schimbator;
  • Număr față (furnizat la ridicarea pachetului de inscriere);
  • Casca este obligatorie, ea trebuie ajustată și probată înainte, astfel încît să te simți confortabil. E de preferat să fie cu aerisiri specifică acestui tip de concurs, dar sunt acceptate și alte modele;
  • Tricoul îl recomandăm tip ciclism cu buzunare la spate ca să accesezi rapid și ușor batoane, scule, ambalaje, telefon…
  • Mănuși speciale pentru ciclism – te ajută să nu faci bătături în palme, să nu faci julituri când cazi și pui mâna, iar unele au o zona catifelata pentru șters nasul sau transpirația de pe frunte :D;
  • Pantaloni de preferat tip ciclism cu bazon protector pentru fund;
  • Ochelari împotriva prafului, insectelor și crengilor;
  • Ciclocomputerul te ajuta sa stii cati km mai ai pana la finish (exista si indicatoare pe parcurs) iar in cazul unei probleme sa poti fi localizat usor.
  • Presiunea in roti o recomandam de 2 bari pentru cineva de 80kg

Poziționarea la start:

  • Primii 700 se vor aseza in ordinea numerelor primite. Acestea au fost alocate in functie de timpul scos anul trecut si rezultatele recente. Primii 25 sunt din categoria Elite. După cei 500 urmatorii sunt rugați sa se aranjeze in functie de valoarea lor.
  • La start e bine sa te autoevaluezi si sa te poziționezi în pluton cât mai aproape de nivelul tău. Dacă te vei amplasa prea în față cei din spate te vor depăși și poți fi deranjat atât fizic cât și psihic :)
  • Manifestă prudență în primele minute ale cursei deoarece densitatea concurenților este mare și frânarea înainte de curbe compactează plutonul crescând riscul acroșajelor. Oricum ”buluceala” de la start dă și un sentiment plăcut care ține puțin. Restul depinde de tine, ai 55km să-ți stabilești poziția.
  • Înainte de depășire fă-ți simțită prezența strigând LOC!!” mai degraba decat vechiul „vin prin stanga”, respectiv dreapta”. ”Loc” în principiu e mai simplu si clar în condițiile de efort si lasa posibilitatea celui din fata sa aleaga unde poate sa faca loc. Dacă zici și ”mulțumesc” e posibil să ramâneți prieteni.

Orientarea în timpul cursei:

Sfaturi pentru biciclistii care participa la concursuri de MTB Prima Evadare
  • Acest tip de concurs pe distanță lungă are și un element important de orientare. Trebuie să fii atent la marcaje. La Prima Evadare am standardizat un sistem dublu de marcaj: cu banda, cu sageti si x-uri. Banda „CST” legată în copaci confirmă traseul, este pusă mai rar acolo unde nu ai alte opțiuni și imediat după falsele ramificații. Banda roșu/alb marchează schimbarea de direcție și e amplasată pe partea în care se va face schimbarea de direcție. Săgeata indică direcția, iar X-ul drumul interzis. În caz de rătăcire te întorci la ultimul marcaj. Câteodată anumite marcaje pot fi furate. Folosește logica :) sau citește urmele. Cea mai des întâlnită cauză de rătăcire este urmărirea celor de dinainte și nu a marcajelor. Așa se poate produce o greșeală în lanț. Deci capul sus, ochii după marcaje, dacă te-ai pierdut te întorci la ultimul marcaj. Dacă chiar nu știi ce să faci, poți suna la telefonul de pe spatele numărului de concurs pentru eventuale sfaturi. Inainte de telefon identifica reperele pe care le poti furniza (ultimul CP sau zona de alimentare prin care ai trecut, numarul de km afisati de ciclocomputer sau pe marcaj, daca esti pe asfalt, poteca, langa lac, drum pietruit, etc)
  • Dacă ai scurtat traseul ești descalificat. Pe traseu sunt puncte de verificare (CP), unde se notează, fotografiaza și filmeaza concurenții care trec.

sfaturi prima evadare concurs biclete (5)

Punctele de alimentare:
  • Traseul are și câteva zone de alimentare, unde găsești apă, glucoză, lămâi, banane, napolitane. Alimentează-te suficient, dar lasă și pentru ceilalți. Nu-ți lăsa bicicleta în drum pentru ca unii concurenti vor sa continue fara sa se opreasca si se pot intampla accidente.
  • Doar aici poti lasa eventualele deseuri.

Noroiul:

Editiile 2010 si 2011 ale Primei Evadari au fost spectaculos de noroioase. (Un fel de mini Paris-Rubaix in vremurile bune cu vreme rea.) Asta ingreuneaza cursa dar la final poate pozele sunt mai interesante si satisfactia mai mare pentru cei care termină. Noi ii ajutam cat putem si ii asteptam pe toti la final, ca pe niste eroi ai zilei respective.
Chiar daca in ultimul timp noi pietruim o mare parte din poteci, in anii ploiosi, tot nu veti ajunge curati la final :). Despre asta este Prima Evadare, despre iesirea din zona de confort, despre autodepasire, si cand e nevoie de depasit obstacolele, simbolice, aparute pe acest traseu. Important e sa ajungeti la finish si sa va bucurati de experienta. Sa aveti o amintire in plus, de neuitat.

Cateva sfaturi pentru ce si cum sa faci in noroi pot fi gasite aici si cel mai important este sa folosesti cauciucuri de noroi!
Acestea sunt mai subtiri si pot rula aproape in orice conditii.

Abandonul:

  • Dacă ai bicicleta stricată repar-o și continuă. Dacă ești epuizat odihnește-te, mănâncă, hidratează-te și continuă. Daca ai zone cu noroi cară bicicleta – e parte din acest sport. Dacă ai crampe musculare, trebuie minerale*. Dacă vrei aripi bea un Red Bull.
  • Dacă nu mai poți continua cursa, declară abandonul și motivul printr-un sms la numarul dedicat aflat pe spatele numarului de concurs.
  • Anumite CP-uri au timpi limita comunicati inainte sau stabiliti in timpul cursei in functie de dinamica concursului, starea traseului, conditiile meteo si starea concurentilor. Lasa cipul de cronometrare comisarului de cursa si hai la finish.
  • Abandonul sau descalificarea din cauza timpului limita nu sunt cele mai placute dar fac parte din regulile jocurilor sportive.
  • Prima zona de alimentare de la Palatul Ghica are autobuze dedicate abandonatilor care merg spre finish iar pe masura ce punctele de verificare sunt mai aproape de Snagov se poate ajunte usor pe sosea respectand regulile de trafic.
Hidratearea:
  • Bea apă din când în când, chiar dacă nu-ți este sete (mineralele cele mai importante sunt: magneziu, calciu, potasiu si sodiu).
sfaturi prima evadare concurs biclete (2)

Respiră, vorbește, zambeste, fă poze, ajută! Wear sunscreen!

„The race is long and, in the end, it’s only with yourself!”

Powered by Dragonballsuper Youtube Download animeshow