Traseul e gata, e aproape perfect. Am eliminat gunoaiele de pe traseu, am pietruit, am tuns iarba, am reparat podurile, e marcat în toate variantele lui așa incat doar să schimbăm sa fim pregatiti pentru orice. Puteti sa-l parcurgeti in orice zi. Încă mai facem mici îmbunătățiri.
Chiar daca prognoza meteo este foarte buna si starea actuala a traseului e perfecta, am pietruit segmente ce ar fi putut fi vulnerabile în prima parte a traseului.
Démarrer s-a schimbat putin, ca in schita alaturata. Bucla zig-zag de preselectie din Băneasa s-a scurtat si se va ocoli cartierul Greenfield prin dreapta printre padure si noile locuinte pe un drum de gravel cum se zice si noii discipline sportive care se potriveste pentru multe sectiuni din traseu.
In noua varianta din padurea Baneasa avem și un segment de piatra cubica numit Paris-Roubaix segment dintr-un alt concurs al nostru.
Spre centura avem dupa padure 2 variante. Una pietruita de backup si una de iarba marcată actual. Centura se va traversa prin acelasi loc, desi e inca un loc pregatit de rezerva, la dreapta, mai usor, folosit de cei ce parcurg traseul în restul zilelor.
Fortul arată superb, podul de baza si cel de rezerva sunt pregatite. E putin invelit in vegetatie, dar cand intrati puteti sa-i vedeti fatada, in dreapta cu coada ochiului si apoi sa urcati pe coronamentul lui, in continuare.
Poteca pe langa Philip Morris, cea de langa padure, e gata curatata, mai trebuie greblata, arata superb si ea. De rezerva pentru situatia in care fluxul evadatilor o sa fie mai mare o sa deschidem si varianta ei mai larga, de langa gard.
Drumul de iarba dinainte de stana e superb si el.
bergerie si in Otopeni si pe langa aeroport, la vestitul km 14 am pietruit pana la drumul judetean. Chiar daca in zona stanei unde s-a mai construit s-a mai pierdut din frumusetea naturala se compenseaza cu peisajul superb de camp, de lanuri de grau ca din Gladiatorul 😛 si cu drumuri șerpuite, cu iarba pe mijloc, printre culturile verzi si diverse.
După Aeroport varianta clasică de vreme buna face dreapta stanga pe șosea și cea de ploaie face stanga apoi dreapta la calea ferata pe sub stalpii de telegraf.
Pe varianta clasică se merge standard pana la noua centura A0 a Bucurestiului care se traverseaza cu ajutorul celor care construiesc si care vor amenaja rampa de urcare si coborare. Acum sunt deja marcaje și poate fi traversata. În ziua concursului nu se va lucra la centura.
După centura se parcurg iar drumurile clasice de camp. În apropiere de sat drumul o sa fie de pietris și apoi de asfalt. Se va trece prin fata fermei Ancutei unde e posibil sa fie vizitatori și va rugam atenție acolo.
Se trece prin curtea palatului Ghica si prin punctul de alimentare si se ajunge la lac.
Drumul pe langa lac a rezistat și încă mai păstrează piatra pusă de noi în edițiile trecute.
Spre final se iese din drum pe o potecuta, mai nouă, prin vegetatie, și se iese în șosea la Laguna Verde de unde se urca spre pădure si unde este punctul de alimentare al echipelor sau al oricărui concurent care are nevoie de alimentare din partea familiei, prietenilor.
Acolo, pe urcarea usoara de asfalt va pot aștepta familiile si sa va dea tot ce aveți nevoie inclusiv incurajari. După care pot reveni în alt punct pe traseu sau la finish.
In padure, deși unitatea prin apropierea careia trecem ne primește cu brațele deschise și amabilitate, o sa intrăm în poteca puțin diferit, prin stanga barierelor ca sa nu-i deranjam înaintea concursului cu ridicatul barierelor.
În ziua concursului dacă vedeți acest check point militar sa stiti ca ne ajuta nu ne incurca.
Se traversează pădurea și se iese în apropierea Edenland unde exista un pod de lemn peste o apa geotermala cu miros de sulf. Si acesta este bun, nu-i rau desi are un miros de apa din Herculane 😛
După pod urmează CP7 și apoi segmentul clasic “La Crocodili” cu apă și crocodili pe mijlocul drumului și poteci ocolitoare în lateral.
Din acest segment se intra pe drumul lat de piatra, printre păduri, drum care spre final are cel de-al doilea punct de alimentare unde o vă așteaptă cercetașii cu apa, banane, Tranche, isotonic SIS.
Din forestier se iese pe o poteca slalom pe lângă râul Vlăsia, se trece peste barajul de iarbă, peste calea ferata, pe lângă stejarii seculari și se ajunge “La Elefanți” de unde urmează o zona mai intens folosită de exploatari și apoi se iese în CP9 traversarea de langa Casa Vlăsiei.
Se revină în drumurile de piatră și apoi “vestita” poteca km 7 care arata superb și, ce temps, e indestructibilă și e buna pentru orice tip de vreme. S-a consolidat de la treceri, are frunze încă, are zone cu o senzatie de tobogan, are zone ca de tunel de vegetatie după ce au fost curățate.
Se traversează șoseaua la CP10 apoi se intra într-un spațiu deschis urmat de un tunel de vegetație ce iese la gara Snagov cu depozitele ei de pe dreapta folosite în multe filme si cu traversarile multiple peste șinele de cale ferată. De aici într-un km ajungeți la finish. Intai pe un segment de șosea apoi pe un forestier care continua șosea, se intra prin gard, la muzica si restul lumii.
Sosirea e și ea un moment unic si puteți sa va bucurati de ea mai ales ca o sa aveți o fotografie acolo. Bucurati-va în siguranta cu atenție la cei din jur. Invitati-va familia sa va astepte la final. Avem și 4 zone de mancare alternativa pentru insotitori.
Puteți sa va aduceti si paturica pentru picnic sau ce aveți nevoie ca sa petreceti impreuna cu cei dragi restul zilei.
Bicicletele se pot spala la finish in cele 18 puncte de spalare Karcher.
Exista și service in alte puncte pe traseu si la finish. Ba chiar se pot lasa la service-ul partener care vi le poate lua, repara, si aduce acasă după reparație.
L'itinéraire le plus probable par beau temps et qui peut être parcouru dès maintenant:
https://www.strava.com/routes/3093282535937894806
Variante approximative pour un temps moins favorable:
https://www.strava.com/routes/3079369780954593690